poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Olej - Ty go nie olej!

Tytułem wstępu dosłownie kilka słów o tym, czym są oleje roślinne (cytuję za Wikipedią) : w szerszym znaczeniu są to wszystkie substancje o konsystencji oleistej, pozyskiwane z dowolnej rośliny.
W węższym znaczeniu za olej roślinny uważa się każdy ciekły tłuszcz pochodzenia roślinnego, który w temperaturze pokojowej ma konsystencję płynną. Oleje roślinne są pozyskiwane z różnych części roślin, np. nasion, owoców, pestek itp., a także z kiełków roślinnych."

Stosowałam trzy oleje marki Sahar:

arganowy


migdałowy


z czarnuszki (czarnego kminu)


O oleju arganowym już pisałam [KLIK]
Pozostałe dwa oleje (wszystkie  w/w są wersją tylko do stosowania zewnętrznego, ale występują też w wersji spożywczej) - są widocznie uboższe niż arganowy w składniki odżywcze, ale przyjemne w użyciu. Olej z czarnuszki bardziej widocznie działał na moją skórę niż olej migdałowy, ale za to pachnie strasznie "gastronomicznie" (w końcu to kminek, choć olej jest nazywany tak pięknie bo "złotem faraonów"). Zastosowania w/w olei są różnorodne, tak jak i oleju arganowego, i po szczegółowe informacje odsyłam do wujaszka Google :)
Zarówno olej migdałowy jak i z czarnuszki nie był zły, jednak ja wracam tylko do oleju arganowego - najlepiej działa, i pięknie pachnie.
Przypominam też, że olej z oliwek to oliwa - w butelce kupionej w spożywczaku kryje się wiele możliwości dbania o urodę!
Nie zapominajmy też o powszechnym produkcie aptecznym - oleju rycynowym.
Zakupiłam też swego czasu olej z krokosza barwierskiego reklamowany jako naturalny środek do pozbywania się niechcianego owłosienia - ale nie potrafię powiedzieć, czy zaiste tak działa, gdyż stosowałam go zbyt krótko, miał dość mało przyjemny zapach, i był tak strasznie gęsty "oleisty" :) a latem w ogóle nie dało się go używać, bo miałam wrażenie, że zaraz usmażę się na tym oleju.
Tak czy siak zachęcam do sięgania po różne oleje i odkrywania ich właściwości kosmetycznych!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do pozostawiania komentarzy i z góry za nie dziękuję :)
Komentarze zawierające link nie będą publikowane.