sobota, 27 września 2014

Smaki, zapachy, ładne rzeczy, widoki, odrobina luksusu i trochę kiczu - miszmasz w jesienny weekend :)




...

wizyta u kosmetyczki na masażu twarzy. Korzystałam drugi raz, i będę ponownie - masaż olejkiem o zapachu zielonej herbaty i cytryny, pół godziny luksusu za 20 zł- wchodzę w to.
W gratisie rozmowa z sympatyczną Panią Kosmetyczką, która powitała mnie tekstem: 
"-O jak pięknie Pani wygląda w tym kolorze włosów, ma Pani we włosach słońce...!"
I jak tu się na takie dictum nie uśmiechnąć..? :)
Potem była sympatyczna rozmowa, m.in. o słodkościach.
Pani Kosmetyczka:
"-... Pewnie, i po co to sobie wszystkiego w życiu odmawiać... Tak krótko to nasze życie doczesne trwa... A wiadomo czy w niebie, w czyśćcu czy w piekle to będą takie torty bezowe..?"
Czyż można zaprzeczyć? Czy można nie chcieć powrócić do miejsca, gdzie uprawia się taką filozofię ( a i eschatlogię :)

Jeśli jesteśmy już przy rzeczach ostatecznych człowieka, i istotach nie z tej ziemi, to nieodmiennie śmieszą mnie wystroje salonów kosmetycznych, a także innych miejsc upstrzone wszelkiego rodzaju aniołem. Nie znoszę tego rodzaju aniołków kojarzących mi się tylko z nagrobkami, i to tymi o niezbyt dużej wartości estetycznej. Po prostu nie lubię motywu aniołkowego, który zazwyczaj bywa przyciężki, gliniano - nagrobkowy właśnie, a równocześnie przesłodzony i infantylny. Oczywiście o gustach się nie dyskutuje, i skoro to tak popularny motyw, tzn., że się sprawdza, ale dla mnie aniołki w miejscach w rodzaju salonu kosmetycznego czy kawiarni wyglądają tyle pretensjonalnie co kiczowato.
A o kiczu pisałam już  tutaj:


Wiosenne kicze i szmiry

Kicze i szmiry - wycieczka za miasto




W salonie kosmetycznym:




Anielskie truchło nad zlewem:



Historia, duchowość, przeszłość...




... i fizjologiczna doczesność... :)


 .............................................. [sic!] (co znaczy: "tak właśnie!")




Jedyne anioły, które mi się podobają to -  a jakże -  także nagrobkowe - zrozpaczone i jakże ludzkie postacie bez sztucznego uśmiechu za to z zasłoniętymi twarzami


Jeśli więc chcecie kupić mi na bibelota do mieszkania, tzw. aniołka: nie mierzcie niżej ( a raczej lżej) , niż statua nagrobkowa. Ale dużo ich to się tu nie zmieści, a i to odkurzanie...



...


Zakupy ze sklepu za artykułami z Bliskiego Wschodu:

- nektar z granatu (rzeczywiście granatowy kolor - dla porównania pierścionek z granatem):




- turecki napój - ayran (mniam):



a także inne zakupy:

zeszyty. Dokładnie to nie wiem po co mi one, ale mają super design...



...a ten dodatkowo posiada zacne hasło na sobie:


 

przesłodki i przeuroczy komplecik mini kosmetyków umieszczony w mini - wannie. Wanna owa będzie mi służyła na coś (jeszcze nie wiem na co) na toaletce, a kosmetyki to przecudnie pachnące: balsam do ust mleczna czekolada, żel do mycia truskawka, wanilia i trufle, masło do ciała biała czekolada. Nic tylko się rozpieszczać ( w domowym SPA w wannie prawdziwej bądź gdzie indziej :)




podoba mi się również filozofia beauticolgy:


...


kawa i baklawa
(w/na ćmielowskiej porcelanie liczącej sobie co najmniej lat 40, czyli na pewno starszej ode mnie)



czyli jeden z moich ulubionych deserów- sama słodycz,  i Lavazza w filiżance. Nie wiem jak Wy, ja uwielbiam zdjęcia z kalendarzy Lavazza:



 ...



Spacery nad rzeką (w moich jeszcze całkiem nowych różowych baletkach) :



Jesień



a musicie wiedzieć, że  jesień, to moja (choć nie jedyna)...


... true love.

(bluza Reserved).



Miłego ciągu dalszego weekendu!!!


2 komentarze:

  1. no już kible pokazujecie, szkoda, ze kakalaka tam nie walnęłas wcześniej, ohydne z was kobiety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pokazuję co chcę, taki urok Internetu, jeśli nie chcesz tego oglądać Wysmakowany Anonimowy, to nie patrz, jeśli masz problem z nami- ohydnymi -kobietami zawsze możesz rozwinąć ten wątek np. na własnym blogu i nawet nie zaszczycać mojego posta swym komentarzem poświęcając komentowaniu go swój cenny czas i takową uwagę, na Twoim miejscu obawiałabym się, iż tym samym podnoszę wartościowość tego posta

      Usuń

Zachęcam do pozostawiania komentarzy i z góry za nie dziękuję :)
Komentarze zawierające link nie będą publikowane.