środa, 24 czerwca 2015

Super prezenty z Berlina i co nieco o PRL-u:)



Prezenty od Nails tale 
istne wspaniałości w mnogości, za które jeszcze raz tu dziękuję:)



Pamiątki...


Przy okazji zawsze trafionej dla nas pamiątki - otwieracza do piwa -  może wspomnę, że jesteśmy wraz z mężem piwoszami i o piwie mam niejedno do powiedzenia, ale jak na razie nie mówię bo raz, że inni robią to lepiej i jeszcze lepiej na piwie się znają, a dwa, że nie chcę być tu oskarżona o propagowanie alkoholu... Mam też w życiu pozainternetowym tę zasadę, że nie rozmawiam o alkoholu (no chyba, że o jego szkodliwości) z osobami niepełnoletnimi,a tu przecież nie sprawdzę Wam numerów PESEL tzn. dat urodzenia. ( Chociaż podobno od pewnego czasu PESEL wcale nie zaczyna się już od taty urodzenia..!  :)



.. i zanim przejdziemy do kosmetyków - kilka słów dalszej mojej  prywaty i moich wolnych skojarzeń z Berlinem.



Moje pierwsze skojarzenie (oprócz oczywiście wojny - a raczej wielu wojen - począwszy od czasu: dowolnego, a np. od kiedy  margrabia brandenburski Albrecht Niedźwiedź napadał na ziemie Słowian) to paczki. Jest to to też coś, co nie tylko kojarzę ale i pamiętam. Za PRL-u kto dostawał paczki z Niemiec (z RFN) ten miał np. czekoladę i  szynkę w puszce. Moja prababcia dostawała takowe paczki i byłam bardzo zdziwiona, że tam się jada słodkie rzeczy (lata przed czekoladowymi smarowidłami do chleba u nas) właśnie do kanapek. Nie wiem jak mam to bliżej wytłumaczyć tym z Was (a podejrzewam, że jest tu Was większość), którzy nie pamiętają Polski Ludowej i jej specyfiki... Może wspomnę tylko, że rok młodsza ode mnie siostra mojego kolegi kiedy dostała w Boże Narodzenie od gości jedną pomarańczę to krzyknęła "Boniek, Boniek!" i zaczęła ją kopać, bo myślała, że to piłeczka... I że jacyś rodzice, o których opowiadał profesor Garlicki na swoim wykładzie utrzymywali swoje dziecko 6 lat w niewiedzy, że w ogóle  istnieje coś takiego jak czekolada, i dziecko dowiedziało się o tym dopiero jak poszło do zerówki, i przejęte zaczęło rodzicom opowiadać o tej czekoladzie.. A owi rodzice przez 6 lat w skrytości ducha sami żarli czekoladę, która była wtedy na kartki... Ech książkę by o tym napisał, i niejeden już to zrobił... No i odsyłam po więcej realiów z tamtego czasu do mojego ulubionego serialu czyli Alternatywy 4.

Z dzielnymi zdobywcami Berlina z 1945 r. zaczął mi się Berlin kojarzyć stosunkowo niedawno, kiedy zaczęłam oglądać milionowe powtórki "Czterech Pancernych i Psa". Ale zaczęłam oglądać ten serial długo po upadku PRL-owskiej propagandy i traktuję go jako znak czasów, ale tych, w których powstał, a nie tych, o których mówi.


Co do Berlina trzeba też wspomnieć, że był Wschodni i Zachodni



Darowując w tym miejscu Wam - i sobie - wywód o żelaznej kurtynie,  Murze Berlińskim i życiu w komunistycznym kraju wspomnę filmy, które - na różny sposób - mówią o życiu w NRD i  Murze Berlińskim, i  które miałam okazję obejrzeć.

To jedna komedia:




Oraz dwa inne  całkowicie tytuły (o ile Królik.. jakoś mnie nie wciągnął, o tyle Życie..  uważam za bardzo dobry film):




Upadek Muru Berlińskiego pamiętam też już ze swego żywota - oglądałam go w czasie rzeczywistym - w telewizji co prawda, ale zawsze. Nie mogę myśleć o tym bez pewnego wzruszenia, że oto na moich oczach (choć tylko na ekranie telewizora) upadał Mur Berliński, tak jak wokół  rozpadał się system komunistyczny. Pamięć tego mi pozostała, chociaż świadomość tego, w jakich ciekawych czasach już żyłam przyszła później.  I tak świadkiem historii byłam dużo wcześniej niż zostałam jej magistrem  :)


Tyle dywagacji w tematycznych  okolicach Berlina, ale nie mogłam, NIE MOGŁAM nie wspomnieć o tym, o czym przypominają mi te super prezenty.

Jakie?

Takie:


Słodkości:



Kosmetyki (nie znam niemieckiego, więc nic za bardzo nie zrozumiem z opakowań):



BALEA

Szampon do włosów kręconych 250 ml


- bez silikonów
- z Kompleksem antystatycznym
- na bazie lekkich i łagodnych dla skóry głowy środków powierzchniowo czynnych
- z systemem Curl Shaping dla pięknych i naturalnie żywych loków

Doskonała pielęgnacja włosów, zalecana przez fryzjerów.
Szampon Balea Professional spełnia najwyższe standardy. Wydobywa naturalne piękno włosów. Delikatnie oczyszcza włosy i skórę głowy. Sprawia, że włosy niezwykle lśnią.
Bogata formuła z systemem Curl Shaping sprawia, że włosy stają się jedwabiście miękkie, bez obciążenia.
Kompleksowa pielęgnacja z panthenolem zapewnia odpowiedni poziom nawilżenia włosów.
Oswaja kręcone lub niesforne włosy.
Podkreśla skręt włosów, dodaje im elastyczności i przez 24h utrzymuje piękne loki.

 http://bioema.pl/pl/p/Balea-Professional%2C-Szampon-do-wlosow-kreconych-250-ml/921

Odżywka do włosów kręconych 250 ml


1 minutowa odżywka do włosów długich 20 ml

Odżywka z brzoskwinią i kokosem (kto mi powie co znaczy anti-trocken effekt? ) 25 ml

Serum nawilżające do twarzy 30 ml

Odżywka Oil repair exspress kur 2 x 20 ml






P2

PURE COLOR lipstick 105 Bondi Beach

BASE + CARE COAT oxygen-carrier

PERFECT FACE all-over illuminator

SHADES OF NUDE eye shadow palette 020 bright nude







L'OREAL maskara miss manga MEGA VOLUME
(ciekawe, czemu nie ma jej na polskim rynku???)








Naszyjnik

(mam prezenty tej marki, które dostałam od koleżanki z USA, więc teraz zostałam obdarowana czymś tej marki i z Niemiec. Znacie takie historie: jak nie macie to nic, a jak już coś macie, to będziecie mieli jeszcze więcej - do kompletu. No i super:) 


8 komentarzy:

  1. Świetny otwieracz do piwa, namagnesowany? Cienie z P2 maja piękne kolory ,czekam na recenzje ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to magnez :) cienie bardzo ładne i z tego co widzę takie kremowe, milusie... :) recenzja będzie na pewno jak już je potestuję :)

      Usuń
  2. Miłego testowania! A ten tusz z mangi to ja już rok temu widziałam w Norwegii i faktycznie u nas w Polsce go nie ma :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) no ciekawe, czy z tym tuszem na rzęsach będę miała oćka duuuzie jak ta panda :)

      Usuń
  3. Tyle kosmetyków z Balea!Kiedyś może sobie kupię:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no fajnie :) ja jeszcze nigdy nic nie miałam. nie po drodze mi do sklepów z nimi :)

      Usuń

Zachęcam do pozostawiania komentarzy i z góry za nie dziękuję :)
Komentarze zawierające link nie będą publikowane.